Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου «SUB.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών / Development of Digital Content in Schools

ΟΠΣ ΤΑ 5174140




Pilot study of the SELFIEforTEACHERS version for Early Childhood Education and Care (ECEC)

European Commission JRC Tender




Blooming the future of STEAM: Promoting inclusion and diversity in STEAM for a sustainable future

Erasmus +(2022-1-EL01-KA220-HED-000088745)




WeAreEurope SD – A Learning Approach for Sustainable Development Education for Primary School Level”

Erasmus +(2021-1-EL01-KA220-SCH-000032581)




CThink.IT : Think, Learn and Play in a Computational Thinking Way

Erasmus +(2022-1-MT01-KA220-SCH-000086903)




Game it Away! – Entrepreneurship Education through Game Design & Maker-Centred Learning

Erasmus +(KA220-HED -9BDA8877D)




SELFIEforTEACHERS – Early Childhood Education and Care (ECEC)

European Commission – Joint Research Center




SEGA – Shaping STEAM education for young children through
gaming

Erasmus +2021-1-PL01-KA220-SCH-000029852)




CHILD: Challenging of pre-schools for an innovative and creative environment

Erasmus +(2021-1-CY01-KA220-SCH-000023910)




DIGITAL DESTINY

Digital Destiny

Erasmus +(2020-1-IS01-KA226-SCH-082804)




educont

Educational Continuity 2.0

Erasmus+ KA201(2020-1-IT02-KA201-080039)




MiCreate – Migrant Children and communities in a transforming Europe

Horizon2020 (G.A. 822664)





MiniOpenLab – Open community and Hands-on approach to Sustainable Development and STEM Education

Erasmus+ KA201

(2020-1-ES01-KA201-082706)




GREEN-EDU: Green Education for a sustainable future

Erasmus+ KA201

(2019-1-PL01-KA201-065695)



EI-EDUROBOT: Educational Robot with Emotional Intelligence

ΔΡΑΣΗ1.b.1.2-a2 «ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ &ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ RIS3 ‘‘ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ’’»

ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΡΓΟΥ: ΔΕΡ5-0019433




StoryLogicNet Community: Collaborative Writing for Children’s Multiliteracy Skills Utilising Multimodal Tools

Erasmus+ KA201(2018-1-PT01-KA201-047325)




SPOTLIGHTERS: Illuminating student paths to resilience with the science of stress

Erasmus+ KA201(2018-1-ES01-KA201-050646)





BRIDGE

Erasmus+ KA204(2018-1-EL01-KA204-047892)





Project illuminatED | Illuminating Effective Teaching Strategies with the Science of Learning. A project to empower teachers with cognitive neuroscience informed educational practices

Erasmus+ KA201(2017-1-ES01-KA201-038220)




ChangeMakers – Nurturing the design thinking mindset of children through gaming

Erasmus+ KA201(2016-1-ES01-KA201-025214)




KidVenture – Increasing the entrepreneurial culture of children through gaming

Erasmus+ KA201(2016-1-UK01-KA201-024262)





MoneyQuest A game for financial education of children

Erasmus+ KA201(2016-1-TR01-KA201-033837)





WeAreEurope: creating a cohesive Europe

Erasmus+ KA201(2015-1-EL01-KA201-013919)




Artful Leadership: developing the new generation of servant leaders through arts

Erasmus+ KA203(2015-1-PT01-KA203-013106)




T-Story: Storytelling Applied to Training.

Programme: Lifelong Learning Programme CentralizedSub-programme: Development of innovative ICT-based content, services, pedagogies and practice for lifelong learning (Key Activity 3)Action: KA3 – Multilateral Projects





Sirius: Education of children and young people with a migrant background

Programme: Lifelong Learning Programme Centralized




STED: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών της Φυσικές Επιστήμες.

Ε.Π.: Εκπαίδευση και δια Βίου ΜάθησηΔράση: ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΙΙ